Måndag 8 Maj - Poddar, torka mat, friluftskurser och snö

När jag vaknade idag och tittade ut så snöar det. 8 Maj och det snöar, gissa om min energi försvann. :/

Jag står i valet och kvalet hur jag ska göra med min mat för Keb resan. Min ursprungs plan är att endast ha med frystorkat köpt mat och frukost så som Real Turmat och Blåbands etc, sen olika bars som mellanmål. Detta är nånting som jag oftast använder mig av då både plats och vikt minskas drastiskt vid detta val. Jag har dock fått upp ögonen för att torka egen mat, främst via Eric Tornblad som är lite av en kändis i friluftsvärlden när det gäller att torka sin egen mat. Han har släppt både böcker och har även en hemsida som heter http://www.friluftskurser.se/ där vissa kurser är gratis och andra kostar. Det är gratis att bli medlem och där har jag fått många tips.

Jag tänkte även prova färdigt kaffe. Du häller endast i varmt vatten i förberedd påse och vips, så har du kaffe. :)

För er som gillar att lyssna på poddar så har jag ett riktigt bra tips och det är podcasten FÄRD (http://www.podcastenfärd.se). Där får vi lyssna på Fredrik och Magnus när dom pratar allt som har med friluftsliv att göra. Allt från paddling på hav, fjällvandring och till foto.
Dom släpper nytt avsnitt varann fredag. Riktigt trevlig pod, rekommenderas varmt.



Nedan är en bild några veckor tillbaks när jag och Hasse var ute på en dagstur i våran kommun. Hasse är en av personerna som skall med på keb resan.


¨ Hoppas ni får en fantastiskt dag!

Kommentera här: