Del 3 Fjällräven Classic - Kiruna samt starten i Nikkaluokta

Nu är vi framme, i Kiruna, 1 dag till start. Gissa om vi var nervösa. Vi tog som sagt bussen från tågstationen i Kiruna till centrala Kiruna, närmare bestämt till busstationen. Där blev det en kortare promenad till vårt hotell. Väl på hotellet så möttes vi av Johanna Rappe som är bosat i Jönköping. Jag och Kenneth hade Johanna som bollplank när vi började planera FC då hon hade vandrat året innan. Tyvärr fick hennes vandrings kamrat förhinder så hon bytte till våran grupp och gick hela FC med oss. Att ha Johanna med sig på vandringen skänkte en viss trygghet till oss, hon hade som sagt gått året innan. :)



Efter att vi checkat in på hotellet så tog vi oss bort till incheckning till själva vandringen. Detta kan göras på fler platser men vi gjorde det dagen innan start så vi slapp att göra det samma dag vi skulle vandra.


Efter att vi checkat in så skulle vi välja mat. Det bjöds på Real Turmat och det fanns alla möjliga olika rätter. Jag minns tyvärr inte vad jag valde för mat, men jag blev inte missnöjd med någon av dom.


Efter att vi malt maten så hade Naturkompaniet rejält med saker man kunde handla, Jag köpte 2 par strumpor och en t-shirt. :)


Efter att vi checkat in, valt mat och handlat det sista så gick vi tillbaks till hotellet. Väl där så började vi packa om våra väskor då en del av vår packning lämnade vi kvar på hotellet i ryggsäckar som rena kläder, kontanter etc. Till Kenneth´s stora förtjusning så packade jag tydligen om min väska minst 7st gånger enligt honom, gissar att han överdriver som vanligt. :)


Bosse hann knappt lägga sig i buren innan han somnade. :)


Starten i Fjällräven Classic är som sagt i Nikkaloukta. I startavgiften ingår, förutom mat även busstransport från Kiruna till Nikkkaloukta. För hundarna var det kostnadsfritt! :)

Efter att vi ätit en riktig brakfrukost på hotellet så packade vi det sista i våra väskor och gick sedan till bussarna som skulle ta oss till starten.


Riktigt fint väder bjöds det på när vi väntade på att få kliva på bussarna. Bakom oss ser ni vår buss.


Väl på plats i Nikkaloukta så checkade vi in en sista gång, nu fick vi även våra oranga skynken. Dessa skall man vifta med om man är i ett nödläge men även för att påvisa andra att man deltar i Fjällräven Classic.


Följer ni länken så hittar ni ett kort klipp från starten. Där var vi laddade och taggade. :) https://www.youtube.com/watch?v=6dcpEGxxNZI

Nästa gång så ska jag försöka få med hela vandringen i samma inlägg, om nu det är möjligt. :)

Kommentera här: