Del 5 Fjällräven Classic - Packlista

I detta inlägg tänkte jag skriva om den packning som jag hade med mig. Detta kan bli lite knepigt då jag uppdatera många saker sen FC. Men jag ska försöka få med allting som jag bar med på vandringen. Jag brukar be Kenneth och Johanna snabbläsa precis när jag publicerat så jag inte missar någonting. :)

Jag kommer att kategorisera upp hela packlistan efter en guide som jag hittade på naturkompaniet. Jag hoppas det inte blir lika rörigt på det viset.
Detta är vad jag bar och använde under vandringen.

KLÄDER:
- Underställ: Aclima LM Anárjohka polo (tröja) och Aclima LM Anárjohka longs (byxor)
- Underkläder: 5st par kalsonger (Newbody)
- T-shirt: 2st
- Tunna ullsockor: 3st Woolpower Merino liner
- Mellan tjocka ullsockor: 2st Smartwool hiking light crew
- Vandringsbyxor: Fjällräven Vidda pro trousers regular
- Skaljacka: Fjällräven Abisko light jacket
- Varm tröja (fleece): Haglöfs Pollux II Jacket, fleecejacka
- Mössa: Tunn omärkt
- Handskar: Tunna omärkta
- Regnkläder: Stormberg, produkt okänd
- Kängor: Meindl Island MFS Aktiv herr
- Extra skor: Foppa tofflor (vid vadning och vid lägerplats)

BO OCH SOVA:
- Tält: Bergans compact 3-Pers tält
- Liggunderlag: Phoxx självuppblåsbart liggunderlag
- Sovsäck: Urberg 3-season sleeping bag
- Pannlampa: Phoxx, produkt okänd

ÄTA OCH LAGA:
- Friluftskök (Brännare och kastrull): Primus brännare med okänd kastrull
- Bränsle: Primus gas, fås av Fjällräven vid incheckning
- Tändstål/Tändstickor: Tändstål (Kenneth´s kniv) samt tändstickor och enkel tändare
- Kåsa/Mugg: Vippkopp, okänt märke
- Bestick: Sea to summit polycarbonate cutlery spoon
- Vattenflaska: Klean Kanteen 800ML CLASSIC
- Frystorkad mat: Real turmat (frukost, lunch middag), fås av Fjällräven vid incheckning
- Energigodis: Olika powerbars, torkad frukt samt öl korv
- Skräppåse: Fjällräven Classic Trash Bag, fås av Fjällräven vid incheckning

GÅ OCH BÄRA:
- Ryggsäck: Fjällräven ABISKO 65 L
- Ryggsäcksregnskydd: Fjällräven rain cover 60-75 L
- Packpåsar: 1st Sea to summit ultrasil dry sacks 20L. 2st Sea to summit ultrasil dry sacks 2L
- Vandringsstavar: Mackenzie hopfällbar vandringsstav

HITTA:
- Karta: Fås av Fjällräven vid incheckning
- Kompass: Silva Ranger S, kompass

HYGIEN OCH SJUKVÅRD:
- Första hjälpen: Bandage, gasbindor, plåster, tejp, antiseptisk salva, servetter, sax, skavsårsplåster, alvedon
- Handduk: Mackenzie trekking towel, handduk
- Tandborste och tandkräm
- Toalettpapper
- Tvål: Sea to summit pocket shaving soap
- Myggmedel: Mygga (både till mig och hund)

ÖVRIGT:
- Myggnät/Mygghatt: Sea to summit myggnät, mygghuva
- Kniv: Kenneth bar kniv med tillhörande tändstål
- Extra batterier till pannlampa
- Solglasögon
- Reparations-kit: Gorilla tape



Här nedan följer vad Bosse bar och använde under vandringen.

- Klövjeväska: Ruffwear Approach Pack Pacific Blue
- Hundtäcke: Vind och vattenavvisande, okänt märke
- Liggunderlag: Hiker liggunderlag, klippt på mitten
- Hundskor
- Hopfällbar vattenskål
- Aptus Pro Sport Dog pasta 100 g, 6st tuber
- Mat: 36dl (Bosse bar ca 18dl)
- Försvarsmaktens tass salva



Jag hoppas jag fått med allt och att jag med denna lista kan inspirera någon annan att genomföra sin vandring. Denna lista är långt ifrån en måste lista utan helt och hållet efter eget behov. Ni kan självklart anpassa allt efter er egen vandring.

Vi hörs i nästa inlägg, då kommer jag avslöja vad vi siktar på att genomföra under sommaren. :)

Kommentarer:

1 Victoria Svedberg:

Hej!
Jag undrar vad du tyckte om liggunderlaget från Phoxx? Har nämligen fått låna ett sånt och det står inget R-värde på det så jag vet inte hur bra det klarar kallare fjällnätter. Ska till Keb i mitten av augusti.

Kommentera här: